۱۳۸۷ فروردین ۳, شنبه

پایگاه اطلاع‌رسانی "ایران سینما" راه‌اندازی شد

پایگاه اطلاع‌رسانی ایران سینما با هدف ساماندهی اطلاعات حوزه پشتیبانی فنی سینما و ارائه اطلاعات آماری جامع و قابل تحلیل در حوزه‌های کاربردی سینما در حال فعالیت است.
به گزارش خبرگزاری مهر، این پایگاه اینترنتی به نشانی www.irancinema.org به همت محسن شمس پژوهشگر و کارشناس سینما در حوزه پشتیبانی فنی طراحی و راه‌اندازی شده و ماهیتی پژوهشی دارد. ایران سینما هم اکنون اطلاعات مختلفی در حوزه‌های تولید فیلم، توزیع خدمات فنی و نمایش فیلم در سه سال اخیر در اختیار رسانه‌ها و علاقمندان قرار می‌دهد.

اطلاعات قابل دستیابی از این سایت در حوزه تولید شامل وضعیت پروانه‌های تولید و مراحل مختلف تولید آثار سینمایی می‌شود. در این سایت همچنین اطلاعات مربوط به وضعیت توزیع خدمات فنی در لابراتوارها و مراکز خدمات فنی تدوین و صدا، تجهیزات فنی، مراکز ارائه‌دهنده خدمات پشتیبانی فنی و ترکیب عوامل فنی هنری و اشتغال گروههای فعال در حوزه سینما ارائه می‌شود.

در حوزه نمایش نیز آخرین وضعیت و اطلاعات در خصوص پروانه نمایش‌های صادرشده، اکران اول تهران، میزان فروش فیلم‌ها و قدرالسهم نسبی هر یک از فیلم‌ها از کل فروش در هر ماه روی پایگاه ایران سینما قرار می‌گیرد. این پایگاه اینترنتی که اطلاعات آن حاصل بخشی از پژوهش‌های 10 ساله شمس است، در www.irancinema.org قابل دسترسی برای علاقمندان است.

هیچ نظری موجود نیست: